Sunday, September 27, 2009

Menanti cinta datang menyapa~



"Cintailah seseorang itu sekadarnya,
kerana dia boleh menjadi orang yang engkau benci
dan bencilah seseorang itu sekadarnya,
kerana dia boleh menjadi orang yang engkau cintai"
(hadith)

cinta itu fitrah manusia,
tapi persoalannya ialah bagaimana kita menghadapinya
tatkala cinta menyapa...

"dan sungguh perempuan itu berkehendak kepadanya(yusuf).
Dan Yusuf pun berkehendak kepadanya,
sekiranya dia tidak melihat tanda (dari) Tuhannya.
Demikianlah Kami palingkan darinya keburukan dan kekejian.
Sungguh, dia (yusuf) termasuk hamba Kami yang terpilih"

(surah Yusuf : 24)


sekadar ingin berkongsi perasaan
bukanlah salah mempunyai rasa itu,
namun ia juga bukan sesuatu yang patut dilayan
bilamana ia sering difikirkan
muncullah bisikan2 syaitan


"sesungguhnya orang2 yang bertakwa apabila mereka
dibayangi pikiran jahat (berbuat dosa) dari setan,
mereka pun segera ingat kepada Allah,
maka ketika itu juga mereka melihat (kesudahan2nya)"

(Surah Al-A'raf : 201)



p/s : terima kasih kepada kawan2 kerana sudi menjawab soalan2 pelik tatkala hati dilanda gelisah. terima kasih juga atas jawapan2 yang menyedarkan kembali siapakah yang lebih berhak ke atas perasaan ini.

Buatmu ukhti tersyg, terima kasih kerana sudi melayan soalan tersebut. saya xtau awk akn bace post ni ke x tapi jzklh kerana sering mengingatkan saya~





7 comments:

Layyinul Harir said...

Salam si gebuk..
hehe
kamu memang! suke sngt buat soklan pelik2 kan (sedar pon kamo yea)
anyway, sy rindu kamu sngt.
terima kasih sekali lagi utk peringatan kali nih..
blog nih dah jd tmpat utk sy baiki kefuturan iman sntiasa.. mekasih Aida! kamu dah bnyk mnjadi pnyampai ayat-ayat cinta al Khaliq, the Creator.. Dia lah pncipta kpd perasaan.. dan Dia jugalah yg tahu ubat bg sesuatu perasaan..

asyriq said...

bley bwat novel ayat-ayat cinta versi malaysia nih

~AiSyA HuMaiRa~ said...

layyinatul harir~

wasalam...si gebuk?? hehe..lama xkena panggil mcm tu, ade 3 org je dlm dunia ni yg pggl saya mcm tu... hehe..awk tau satu drpdnye..soalan pelik2 saya awk tetap jwb kn..hehe.. blog awk juga seperti tau apa yang hati saya perlukan.. seperti tau tanpa perlu diperkatakan..rindu awk juga.....

asyriq~

wah..1st time komen kt blog ni...mekasih kerana sudi ye....apsal lak wat novel??? tu sume ayat2 Allah la...hehe... thx juga kerana cuba menjawab soalan yg aku pernah tujukan....

Layyinul Harir said...

>asyriq
bising je kamu nih.
pi maen kt laen la
anyway, org link kan la kamu pnye blog koyak tuh..

~AiSyA HuMaiRa~ said...

layyinatul harir~

btol tu, g maen jauh2....hehehe

(^_~)

asyriq said...

hahaha..x baek taw mghalau tetamu..

12.59.. "Dan tatkala Yusuf menyiapkan untuk mereka bahan makanannya, ia berkata: "Bawalah kepadaku saudaramu yang seayah dengan kamu (Bunyamin), tidakkah kamu melihat bahwa aku menyempurnakan sukatan dan aku adalah sebaik-baik penerima tamu?"

ehem..=p

~AiSyA HuMaiRa~ said...

erm... papela pakcik~

Other posts:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...