Friday, June 25, 2010

::He knows::



tidak mengharapkan utk mendapat sebarang pengisian hati..niat sekadar ingin melawat adek2 di KMB yang bakal bergelar 'kakak' keesokannya, bergeraklah menuju ke banting... Ya Allah, bahagianya berjumpa 'tentera2' kecil ini... semangatnya mereka menyambut kami... terbayang perasaan ketika kami ingin menyambut mereka dahulu...mesti begitu juga perasaan mereka masa itu..

ya Allah, cantiknya susunan-Mu, di saat itu, Engkau memberi aku kesempatan utk membaiki ukhuwwah dengan seorg sahabat.. tidak pernah terbayang bahawa aku akan mengembara bersama2 dgnnya. Terima kasih atas peluang itu.

setelah memberi 'amanat' kakak2 kepada adek2, kami pun bergerak ke rumah seorang sahabat di banting..niat di hati ingin menumpang tidur.. wah.. dijamu dgn makanan yg sgt2 byk..habis diet..hehe.. betapa mudahnya utk bergerak di bumi-Mu wahai Tuhan, apabila setiap manusia itu saling bersaudara..ke mana2 pun akan ade tempat utk menumpang tidur..

paling tidak menyangka akan mendapat pengisian tentang Tauhid Uluhiyah dan Rububiyah Allah..wah..seolah2 Dia mengetahui bahawa hati ini memerlukan peringatan.. terasa sangat2 hebatnya Allah dalam menentukan setiap satu takdir hamba2-Nya... dan betapa indahnya pertemuan dgn kakak2 senior yg telah lama dirindui... ...

setelah hampir satu hari di situ, bergerak pula ke langkawi bersama seorang sahabat.. sekali lagi hebatnya Allah... tiket kami ke langkawi adalah tiket utk bas coach.. sgt2 selesa.. perjalanan dari pukul 11.30 mlm dari kajang ke kuala perlis memakan masa selama hampir 9 jam tidak terasa kerana sgtlah selesa.. terima kasih akak.. walaupon kami tidak meminta utk akak membeli tiket bas jenis ini, namun dengan ketentuan-Nya, ini yang akak beli.. Allah hebat...

indahnya alam.. rahmat Allah utk manusia... pengisian sebelum ini seolah2 menyiapkan kami utk perjalanan kami di langkawi.. cantiknya ciptaan Allah yg akan membawa manusia mengerti kehebatanNya bagi manusia yg mahu memahami... memang cantik.... dan ayat2 yang Dia beri seolah2 memang menepati setiap tempat yg kami pergi.. siap dapat tarbiyah memandu kereta manual lagi..haha.. ditakdirkan tak dapat kereta sewa yg auto.. terpaksalah masing2 belajar balik nak memandu kereta manual... bila memikirkan balik...hebatnya Allah dalam memastikan hamba2Nya mendapat apa yang diperlukan, bukan apa yg diingini..

Subhanallah . Alhamdulillah . Allahuakbar

pengalaman yang dikongsi bersama seorang sahabat. Rahsia hati hanya Dia yg mengetahui namun setiap rasa hati dikongsi bersama2 seorang sahabat yang turut sama merasa..

sahabat..
jazakillah atas perkongsian rasa ini..
semoga ia menjadi saksi dan pemberi semangat utk kita terus kuat di jalan ini...
inshaAllah.. ameen..


8 comments:

Fatimah A'thirah said...

salam jealousy..
nak ckp, jelous gler!
salah satu yg sy suke, bile diet enti kantoi! ahaks!

~AiSyA HuMaiRa~ said...

>Fatimah A'thirah

wasalam xjelous..hehe

my sweet and most 'deer'est to my heart...

ana rindu enti.... sgt2... bila nak 'buang masa' dgn ana lg?? hek?!!

hehe... sedap sgt la masakan mak s**f*** dan mak a**n*... xmampu nak tolak.... masak mcm kami dah setahun xmkn.... byk betul... terasa nikmat Allah mencurah2...

ana tggu enti~ lalala~ (>_<)

Anonymous said...

huhu...
terharu...terharu...ana pun bersyukur sngt berdating dgn enti...lalalala~
hehe...tggu post version ana plak...hehe...skang ngah cari idea...n buzy jd driver abah...nasib baik da bwk kete auto balik...ngee...
rindu sngt....
insya Allah...moga diberkati dan menjadi saksi di depan-Nya kelak!!!
p/s:
benci sangat, tau tak **i diet da trn due kilo..kite asik mkn coklat da gemok2 lg!!!!
Argggghhhhh!!!!!!!!!!da kuros da muke die!!!!

~AiSyA HuMaiRa~ said...

>anonymous

haha....xpeje....inshaAllah kita sihat, byk berjalan..

lalala~

Fatimah A'thirah said...

patot la.. masak banyak sngt, makan pon banyak snagt gak la eh~

tnggu yg cm ne? tunggu masuk mimpi ke? hehe, rindu la lagi, rindu rindu lagi haha
baru ana leh dtg mimpi enti haha

kpd Anonymous, ana tau siape kamooo =P

~AiSyA HuMaiRa~ said...

>Fatimah A'thirah

bleh ek msk mimpi??? masuk la...ana tggu....cepat2!!!!! tu la.. bila nak belajar memasak lak ni??? lalala~

Fatimah A'thirah said...

nnti ajarkan cm ne nk masak yg mcm enti msk kt umah A**n* tu ek haha teringin gak nih lalala~

~AiSyA HuMaiRa~ said...

>Fatimah A'thirah

erk!! bila masa plak ana memasak kat umah a**n*...mak dia yg memasak... nasi lemak lagi tuh...huhu~ nnti kita memasak same2 yek.... alamatnya kalau idup sendiri kurus la jwbnya..hehe

(>_<) lalala~

Other posts:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...