Friday, June 4, 2010

::Tarbiyah kematian::

Baru sahaja berbicara pasal kematian dlm post yg lepas2, dikejutkan dgn kematian adik Jannah , junior di KMB.. walaupun agk enggan utk percaya pada mulanya, namun kematian tidak mengenal usia. Betapa ia dekat dgn kita dan memang ia merupakan satu yg pasti. Mungkin kita igt bahawa kita akan msk dewan periksa utk ambil exam, sempat pergi btn, sempat bercuti bersama keluarga, sempat nak menjadi doktor yg berjaya, sempat nk bk firm sendiri, sempat itu, sempat ini.. tapi kalau dh terencana bahawa jemputan Allah tiba sebelumnya, siapa kita utk menolak jemputan itu? yang pastinya, bekalan yg secukupnya perlu sentiasa dibawa bersama.

peringatan Allah buat hamba-Nya yang mahu mengambil pengajaran.. InshaAllah kita akan menyusul pula. Antara lambat atau cepat je. Yang pasti, Ia bukan lah janji yang akan dimungkiri..

Takziah buat keluarga Nurul Jannah binti Ahmad Sani, semoga kuat menghadapi ujian ini. Kita sedekahkan Al-Fatihah dan Yasin buatnya. Semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman. InshaAllah.


2 comments:

farah fadilah said...

salam..

aida, frh pn trkjt sngt sbnrnya.. spnjng mlm smlm frh trdiam.. dlm masa 2 mnggu, bnyk kematian yg frh dngr.. stiap org Allah jmpt tpt pd masanya.. kapan tba giliran kita pula??

(@_@)

~AiMaLSyauQiyaH~ said...

> zinnirah

tulah...xsangka, sbb sempat bertemu dgn arwah masa hri last dorg kt kmb... masih terbyg senyuman dia hari tu... moga bekalan kita cukup tatkala jemputan itu tiba, inshaAllah~

Other posts:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...