Wednesday, December 22, 2010

::Hari ini::

Hari ini ,
Allah bg sya tarbiyah,
Allah uji sy dri sudut ukhuwwah,
org dtg dri jauh,
just nak melawat sya,
terima kasih farhana,
sgt seronok,
sbb dh lama xde kawan dtg melawat,
dh sorg2 je dri kolej lama, 
walaupun jumpa kawan bru,
sgt lah lain,
dan jumpa balik kawan lama, 
terasa sgtlah gembira,
pastu, di takdirkan Allah,
org dri dublin skype and anta email,
Ya Allah,
betapa aku ini sgtlah mementingkan diri,
sgtlah tidak memenuhi hak2 ukhuwwah,
sgt2 lah tidak prihatin keadaan kawan2 sendiri,
sedihnya bila dengar,
terasa sgt jahat,
kenapa tak pernah sedar yang dia tgh ada masalah?
jahat kan..


ٱلۡأَخِلَّآءُ يَوۡمَٮِٕذِۭ بَعۡضُهُمۡ لِبَعۡضٍ عَدُوٌّ إِلَّا ٱلۡمُتَّقِينَ (٦٧
"Teman2 karib pada hari ini saling bermusuhan satu sama lain, kecuali mereka yang mempunyai takwa"
[Az-Zukhruf;43:67]


Ya Allah,
semoga aku dan dia tidak saling bermusuhan nanti,
semoga dia tidak akan menuding jari ke arah ku di hadapan-Mu nanti meminta hak2 nya,
semoga aku masih diberi kesempatan untuk bertanya khabarnya,
dan berada di sampingnya tiap kali dia memerlukanku,

sahabatku, 
andai warkah ini ditakdirkan-Nya sampai kepadamu,
aku mohon maaf atas setiap kelalaianku,
atas ketidaksediaanku mendengar luahan hatimu,
atas ketidakpedulian ku ttg keadaan dirimu,
benarkanlah aku menebus kesalahanku,
serta peluang utk aku menaut kembali ukhuwwah ini.
inshaAllah~










2 comments:

Fatimah A'thirah said...

salam..
hmm
sy mampu melawat blog awk ni je..
huhu..
tp okay la kadang2 sy mnghuni laptop awk brjam2 ek. hoho

~AiSyA HuMaiRa~ said...

wasalam,

sy rindu awk in flesh~
huhu~
tarbiyah hati agar kuat!

Other posts:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...