Tuesday, December 15, 2009

::salam sayang dari seorang adik::

bila aku minta pada Allah sekuntum bunga,
Dia beri aku kaktus yang berduri
bila aku minta pada-Nya seekor rama-rama,
Dia beri aku seekor ulat yang hodoh
aku bersedih........
kenapa Allah tak kabulkan permintaanku??
namun, setelah beberapa lama, kaktus itu pun berbunga, cantik sekali
dan ulat itu pun berubah menjadi seekor rama2, indah sekali
itulah cara Allah, Dia memberi apa yang kita perlukan
bukanlah apa yang kita minta
kerana Dia lebih mengetahui apa yang sesuai untuk kita...

"Setiap bencana yg menimpa di bumi dan yg menimpa dirimu sendiri telahpun ditulis dalam kitab (Luh Mahfuz) sebelum Kami mewujudkannya. Sungguh, yang demikian itu mudah bagi Allah. Agar kamu tidak bersedih hati terhadap apa yang luput dari kamu, dan tidak pula terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu.Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong dan membanggakan diri"
(Al-Hadid; 57:22-23)


p/s: khas buat kak yana aziz..akak.. na sentiasa sayangkan akak xkire apa pun... bukanlah na menyayangi akak kerana org lain..na dah anggap akak macam akak na... sbb na xpernah ada kakak dan mmg na anggap akak kakak na...

7 comments:

alaq ashiqin said...

salam...
saya pun.....
sayang sangat kat die...fillah...
and awak too syg....

~AiSyA HuMaiRa~ said...

wasalam...
alaq..ni bukan kak yana kite la...
ni kak yana saya je kenal....
tp sya syg awk juga...
(",)

~AiSyA HuMaiRa~ said...
This comment has been removed by the author.
Layyinul Harir said...

erm.. sy tau watak dye dlm hidup awak! (angkat tngan tinggi2)

~AiSyA HuMaiRa~ said...

awak ni nakal la..saya tau awk tau... tp sy sedih utk die...

mohd asyriq said...

naqibah hang ek?..curious campur conpius

~AiSyA HuMaiRa~ said...

~asyriq

bukan le..org lain...sibuk je...

Other posts:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...